Mit Beiträgen von: Cana Bilir-Meier, Souleymane Cissé, Pascale Fakhry, Zach Ramon Fitzpatrick, Sophie Genske, Timur Karpov, Ali Khamraev, Valeriya Kim, Carlos Kong, Bonaventure Soh Bejeng Ndikung, Maren Niemeyer, Jacqueline Nsiah, Furqat Palvan-Zade, Marie Helene Pereira, Elena Razlogova, Aykan Safoğlu, Masha Salazkina, Alex Moussa Sawadogo, Can Sungu, Echo Xuedan Tang, Sarnt Utamachote
Zwischen 1968 und 1988 fand das Taschkent Festival für asiatisches, afrikanisches und – ab 1976 – lateinamerikanisches Kino im usbekischen Taschkent statt. Als Mittel der Soft Power und als Reaktion auf die antikolonialen Bewegungen und die soziopolitischen Umwälzungen der späten 1960er Jahre entwickelte sich das Festival zu einem einzigartigen Treffpunkt für Filmschaffende und wurde zu einer wichtigen Plattform für die Süd-Süd-Solidarität, die über die Kinosäle von Taschkent hinausging. In Essays und Gesprächen von Wissenschaftler*innen, Filmemacher*innen und Organisator*innen aktueller Filmfestivals nimmt der Destination: Tashkent Reader das Programm des ursprünglichen Festivals erneut in den Fokus und setzt sich gleichzeitig kritisch mit seinem Erbe auseinander. Aus dem Blickwinkel der in Berlin lebenden Diasporas aus Asien, Afrika und Lateinamerika untersucht der Reader, wie solche Praktiken der Begegnung und Zusammenarbeit in den Filmwelten dieser drei Kontinente resonieren.
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1968—1988-yillarda O‘zbekistonning Toshkent shahrida Osiyo, Afrika va 1976-yildan boshlab Lotin Amerikasi kinosi uchun Toshkent festivali bo‘lib o‘tdi. Yumshoq kuch misoli va 1960-yillarning oxiridagi mustamlakachilikka qarshi harakatlar va ijtimoiy-siyosiy qo‘zg‘olonlarga javob sifatida, festival kinoijodkorlar uchun noyob yig‘in va Janub-Janub birdamligi uchun kinodan, Toshkent zallaridan tashqarida muhim platformaga aylandi. Tadqiqotchilar, kinoijodkorlar va kuratorlarning esselari va suhbatlarida “Manzil: Toshkent kitobxoni” festivalning asl dasturlarini qayta baholaydi, shu bilan birga festival merosiga tanqidiy nazar bilan qaraydi. Berlindagi Osiyo, Afrika va Lotin Amerikasi diasporalari nuqtai nazaridan, o‘quvchi bugungi global baynalmilal kinoning holatini ham o‘rganadi.
192 Seiten, Softcover, 50 Bilder
Im Buchhandel und im HKW-Shop. Auch auf Englisch erhältlich.
9
Toshkent afsonasi
Birdamlik munosabatlari va kino siyosati
Bonaventure Soh Bejeng Ndikung
21
Manzil: Toshkent
Kinematografik baynalmilalchilikdan kino va diskursning transmilliy makonlarigacha
Can Sungu
31
Butun shahar uchun bayram
Can Sungu Ali Hamraev bilan suhbatda
42
Toshkent ruhi
Masha Salazkina
55
Jonli tarjimada erkinlik siyosati
Sobiq Ittifoq davrida Toshkent kinofestivalida Osiyo, Afrika va Lotin Amerika kinolari namoyishi
Elena Razlogova
66
Toshkentdagi e'tirozlar: o'tmish va xozirda
Furqat Palvan-Zade, Timur Karpov, va Valeriya Kim bilan suhbatda
83
Film festivallari: siyosat va kuratorlik masalasi
Can Sungu Jacqueline Nsiah va Alex Moussa Sawadogo bilan suhbatda
99
Jamoat film festivallari va diaspora
Sophie Genske va Can Sungu Paskal Fakhry, Echo Xuedan Tang va Sarnt Utamachote bilan suhbatda
117
Osiyo diasporasining ovozi va Berlin
nemis kinosining o‘tmishi va bugunini bog‘lash
Zach Ramon Fitzpatrick
130
Turkiyadan migratsiyaning kinoda aks ettirilishi
Carlos Kong Cana Bilir-Meier va Aykan Safoğlu bilan suhbatda
147
Film yaratish bizni qutqaradi!
Marie Helena Pereira Souleymane Cissé bilan suhbatda
157
Epilog
O‘zbekistondagi Goethe-Instituti
Maren Niemeyer
173
Film tanlovi va sinopsis
Toshkent va Berlin
180
Hissa qo'shuvchilar